Violet Gentian Untuk Thrush - Disyorkan?

Violet Gentian Untuk Thrush - Disyorkan?

Adakah anda pernah mendengar tentang menggunakan Gentian Violet untuk seriawan? Ada perasaan bercampur-campur mengenai ini di kedua-dua belah persamaan. Dalam artikel ini kita akan melihat apa Gentian Violet adalah dan kebaikan dan keburukan menggunakan gentian violet untuk seriawan. Oleh akhir jika artikel ini anda akan dapat membuat keputusan jika ubat ini adalah untuk anda atau tidak.

Thrush adalah jangkitan yis di dalam mulut bayi anda dan amat menyakitkan dan boleh menghentikan bayi anda daripada dapat menyusu atau makan dengan betul. Ia juga boleh menyusukan anak sangat sukar dan menyakitkan untuk Ibu bayi dan Ibu lulus seriawan yang berulang-alik antara satu sama lain.

Violet gentian adalah salah satu daripada kumpulan ubat-ubatan yang dikenali sebagai anti-kulat. Ia telah digunakan sekian lama untuk merawat seriawan mulut tetapi ramai mendapati ia terlalu keras. Seperti mana-mana rawatan atau membetulkan anda memutuskan untuk menggunakan anda perlu menimbang baik terhadap buruk (jika ada) dan memutuskan sama ada ia berbaloi untuk mencuba ubat untuk menyelesaikan keadaan kesihatan anda.

Berikut adalah penggunaan yang betul untuk ubat ini;

Jangan telan jika menggunakannya dalam mulut.
Elakkan ia pada pakaian anda kerana ia akan menjadi kotor mereka.
Jangan ketinggalan mana-mana dos. Lengkapkan semua walaupun masalah itu nampaknya telah diselesaikan.
Sapukan dengan kapas tunggal kepada kawasan yang terjejas.
Nah salah satu bidang utama yang membimbangkan dengan menggunakan ubat ini adalah bahawa ia tidak boleh ditelan. Bagaimana anda akan memberitahu bayi anda tidak berbuat demikian? Mustahil benar-benar.

Ia juga boleh noda kulit dan pakaian yang membuatkan saya berhati-hati ia sudah.

Kadang-kadang bayi penyusuan akan menjadi kecewa apabila ibu / beliau menggunakan Gentian Violet jadi daripada berhenti rupa penyusuan untuk rawatan rumah lain untuk seriawan sebaliknya.

Hanya dengan 3 di atas mengeluarkan perasaan saya ialah untuk bergerak dan mencari ubat yang lebih semula jadi, lembut, lagi berkesan. Violet Gentian untuk seriawan telah terbukti amat berkesan, bagaimanapun, yang adalah mengapa ia sentiasa dipertimbangkan untuk keadaan ini.

Terdapat ubat semula jadi untuk seriawan yang boleh hanya sebagai berkesan tanpa kelemahan daripada Gentian Violet seperti;

Yogurt - (yang mengandungi probiotik, yang memerangi jangkitan yis) - anda memohon ini dengan swab kapas untuk puting anda dan untuk bahagian dalam mulut bayi anda. Pastikan anda membasuh tangan dan puting anda sebelum menyusukan bayi anda selepas ini.

Cuka & Baking Soda - Anda boleh membuat campuran dengan 1 sudu teh baking soda dalam 8 auns air dan menggunakan ini untuk memohon di dalam mulut bayi anda. Kemudian untuk diri memohon cuka untuk puting anda menggunakan campuran 1 sudu cuka ke dalam secawan air. Apple cider cuka adalah disyorkan.

Jadi ada anda mempunyai beberapa makanan untuk berfikir sebagai Gentian Violet untuk seriawan telah terbukti amat berkesan tetapi terdapat beberapa kelemahan untuk menggunakannya. Terdapat rawatan rumah lain untuk seriawan yang boleh hanya sebagai berkesan tanpa kelemahan jadi sekarang anda perlu berada dalam kedudukan untuk membuat keputusan yang mana laluan yang anda mahu mengambil untuk anda dan bayi anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar