Apakah Alexander Teknik?

Apakah Alexander Teknik?

Manusia telah dikenali selama berabad-abad yang postur boleh menjadi satu komponen penting dalam gaya hidup yang sihat. Pendirian yang negatif boleh menyebabkan pelbagai jenis penyakit, dan gangguan yang menyakitkan. Seperti tubuh kita menjadi biasa dengan cara yang luar biasa di mana kita memegang diri kita sendiri, otot kecil dan menyokong tisu menjadi bekerja terlalu keras, dan akhirnya kita mempunyai kecenderungan untuk membolehkan struktur rangka kami untuk melakukan semua kerja. Ini boleh membawa kepada perkara-perkara seperti artritis, dan jenis-jenis sakit sendi berterusan, yang boleh menjadi kedua-dua lama dan cripplingly pedih.

Selalunya, kita tidak sedar bahawa cara kita membawa badan kita adalah luar biasa, kerana kita telah menjadi begitu biasa dengan memegang diri kita dalam cara yang tertentu. Satu lagi contoh klasik boleh didapati dalam berjuta-juta pekerja pejabat hari ini yang mengalami sakit belakang yang lebih rendah. Sukan terapi telah dikesan sakit ini kepada pemendekan otot hamstring sejak, dalam kes pekerja pejabat yang paling, hampir sepanjang hari dihabiskan duduk di kerusi dengan kaki bengkok. Apabila otot kita menjadi biasa dengan berada di dalam kedudukan yang tertentu, mereka boleh mula tarik pada sendi utama kita dalam cara yang kemudian boleh menyebabkan ketidakselesaan.

Teknik Alexander adalah satu kaedah yang menggalakkan kesedaran mengenai gerakan badan, dan bagaimana setiap tindakan kita melaksanakan kesan kepada postur kami dalam beberapa cara. Semua dari cara kita berjalan sepanjang jalan ke cara kita bernafas dan bercakap semua mempunyai kesan ke atas integriti struktur tubuh manusia. Dalam beberapa cara teknik Alexander ini berkisar pada satu bentuk ubat. Anda perlu sedar bahawa banyak perkara yang anda lakukan yang tidak baik untuk badan anda selesai separa sedar, dan idea di sebalik jenis terapi postur adalah untuk memberikan anda peluang untuk mengkaji setiap aspek cara anda bergerak, bernafas, dan bercakap .

Secara prinsipnya, Teknik Alexander berkisar kajian cara kepala, leher, dan batang tubuh atas semua berinteraksi antara satu sama lain. Ia bermula sebagai satu teknik untuk membolehkan pelakon teater untuk meningkatkan unjuran permintaan mereka dan artikulasi vokal. Hampir oleh kemalangan, ia telah mendapati bahawa amalan yang berpanjangan bermula untuk menyelesaikan isu-isu yang sebahagian daripada pengamal telah mengalami dengan sakit belakang, dan pernafasan untuk beberapa waktu.

Sejak itu, Teknik Alexander telah berkembang menjadi gambaran falsafah sepenuhnya dalam cara pergerakan badan membolehkan kita untuk bertindak balas dan mengalir dengan cara dunia di sekeliling kita. Ia telah menjadi satu disiplin yang berpusat di sekitar prinsip-prinsip kesedaran diri, dan mengekalkan keadaan yang berterusan Kesedaran tentang tabiat lama cara telah menyebabkan badan anda untuk bertindak di bawah negeri-negeri tindakan dan tidak bertindak. Melalui kajian yang teliti diri dan bantuan oleh tenaga pengajar yang telah dilatih dalam Teknik Alexander, ia adalah mungkin untuk memecahkan tabiat gerakan yang mungkin lebih berbahaya daripada yang kita fikir, yang akan membantu untuk mempromosikan negeri yang lebih tinggi sifat berubah-ubah dengan cara yang kami badan-badan berinteraksi dengan dunia.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar