Cara Berhenti Berpeluh ketiak - Cara-cara untuk Membebaskan Diri Anda Dari berpeluh ketiak

Cara Berhenti Berpeluh ketiak - Cara-cara untuk Membebaskan Diri Anda Dari berpeluh ketiak

Berpeluh adalah satu mekanisme normal badan. Ia membantu tubuh mengepam keluar toksin dan kekotoran, tetapi ini juga membantu kita mengawal suhu badan dengan melepaskan haba. Semua kita berpeluh, terutama semasa musim panas panas, tetapi ada orang-orang yang walaupun berpeluh semasa cuaca sejuk. Ini peluh berlebihan dikenali dalam sektor perubatan sebagai hiperhidrosis.

Berpeluh adalah sebahagian daripada mekanisme banyak badan, tetapi dari berpeluh boleh memudaratkan seseorang kesejahteraan. Ia adalah satu perkara yang amat besar yang mempunyai apa-apa keadaan berpeluh seperti ini. Berita baik adalah bahawa terdapat pilihan rawatan tertentu yang boleh didapati untuk rawatan bagi keadaan tersebut. Dalam artikel ini adalah sebahagian daripada amalan yang berbeza tentang bagaimana untuk berhenti berpeluh ketiak.

Anda mungkin telah terjumpa beberapa pilihan rawatan. Pilihan ini sama ada boleh diklasifikasikan sebagai semula jadi atau buatan. Pilihan rawatan semula jadi termasuk pengubahsuaian gaya hidup dan memberi tumpuan lebih kepada mengurangkan pengeluaran peluh melalui cara semula jadi. Cara-cara buatan di sisi lain termasuk rawatan seperti suntikan Botox, menggunakan deodoran dan menjalani prosedur pembedahan.

Kelemahan untuk mempunyai jenis ini keadaan ialah kerana rawatan yang tidak terkira banyaknya yang tersedia pada masa kini, orang hanya cuba segala-galanya. Mereka tidak mengambil inisiatif untuk menyelidik kepada apa yang akan menjadi baik bagi mereka, sebaliknya, mereka hanya menutup mata mereka, mata di rawatan dan berharap ia bekerja untuk mereka. Ini bukan cara yang sepatutnya. Pengetahuan adalah kuasa. Apabila anda mempunyai pengetahuan yang mencukupi tentang keadaan ini dan apa yang boleh dilakukan untuk mengawalnya, semakin tinggi peluang yang anda akan menyingkirkan mereka ketiak berpeluh.

Satu perkara yang baik juga tentang ketiak berpeluh adalah bahawa anda boleh menggunakan cara semulajadi untuk mengurangkan pengeluaran peluh. Terdapat banyak rawatan semula jadi yang anda boleh lakukan sebelum anda pergi dan cuba pilihan yang tiruan.

Salah satu perkara pertama bagaimana untuk berhenti berpeluh ketiak yang perlu anda lakukan setiap hari sedang mandi. Ini membantu meningkatkan kebersihan anda dan juga menghapuskan bau jahat lebih berpeluh boleh membawa. Cuci ketiak anda dengan betul dengan sabun lembut dan air. Satu lagi perkara yang boleh dilakukan adalah dengan menjalankan air sejuk pada ketiak anda; ini menggalakkan penutupan liang, dengan itu mengurangkan pengeluaran peluh.

Menonton dan melihat diet anda juga boleh menjadi satu cara untuk mengawal berpeluh. Makanan seperti yang mengandungi kafein, orang-orang yang pedas dan alkohol yang mengandungi boleh meningkatkan jumlah peluh anda menghasilkan.

Cara yang sangat mudah dan murah di bagaimana untuk berhenti berpeluh ketiak adalah dengan meningkatkan pengambilan air. Air adalah rakan anda. Ia membolehkan anda sentiasa sejuk dan menghilangkan dahaga anda. Apabila anda berpeluh, anda melepaskan air dari badan, oleh itu air yang hilang perlu diganti. Makan buah-buahan dan sayur-sayuran dan mengambil vitamin boleh membantu menjaga mereka ketiak berpeluh di teluk. Ia adalah nasihat yang baik untuk diikuti supaya anda mengekalkan diet anda bersih dan berkhasiat.

Bahan-bahan pakaian yang sesuai juga boleh mempengaruhi tindak balas badan untuk menghasilkan peluh. Pakaian kain kapas yang longgar membolehkan anda sentiasa berasa sejuk sepanjang hari manakala nilon sintetik dan plastik lagi menebat badan dan menyebabkan anda berpeluh lebih.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar