Bagaimana Long Adakah Selesema Last Untuk Tanpa Antibiotik?

Bagaimana Long Adakah Selesema Last Untuk Tanpa Antibiotik?

Jangan antibiotik membawa perubahan kepada tanda-tanda selesema anda dan tempoh? Ini adalah soalan penting untuk bertanya sebelum anda membuat keputusan bagaimana untuk merawat selesema anda. Jadi mari kita lihat apa yang selesema dan apa ini menunjukkan sejauh kesihatan anda mengambil berat. Kemudian anda akan berada dalam kedudukan yang lebih baik untuk membuat keputusan.

Selesema adalah virus. Antibiotik hanya merawat bakteria. Mereka yang diberikan kepada anda apabila anda mempunyai selesema sebahagiannya kerana tidak ada rawatan perubatan yang berkesan untuk virus dan sebahagiannya kerana selesema boleh (tetapi tidak semestinya) menyebabkan masalah menengah, salah satu jangkitan.

Walau bagaimanapun, keamatan gejala selesema anda, bersama-sama dengan tempohnya adalah jauh lebih bergantung kepada bagaimana sihat sistem imun anda. Sistem imun yang sihat mungkin bertindak balas dengan kukuh kepada penyakit akut seperti selesema, tetapi dalam jangka masa pendek. Jadi, anda boleh mendapat demam panas, sakit badan yang teruk, tetapi itu semua lebih dalam 12 jam. Ini adalah satu tanda pasti bahawa anda adalah sihat. Ia tidak memerlukan campur tangan, tiada antibiotik. Anda menghadapi dengan baik.

Jika imuniti anda dikompromi, kemudian selesema anda akan menjadi versi yang lebih ringan, anda tidak mempunyai kekuatan untuk membuang demam ganas. Ia juga akan menjadi tempoh yang lebih lama, atas sebab yang sama.

Mengambil antibiotik akan melemahkan lagi kesihatan anda, menjadikannya lebih sukar untuk pulih, mungkin membuat satu masa pemulihan selepas itu perlu, dan mungkin meninggalkan anda dengan berlarutan gejala seperti keletihan, selepas itu.

Jika anda lebih suka bekerja dengan usaha terbaik tubuh untuk menyembuhkan dirinya sendiri, jika anda memilih untuk menggunakan sistem penjagaan kesihatan yang meningkatkan imuniti anda dan bukannya melemahkan, maka anda mungkin ingin mempertimbangkan kelebihan penjagaan homeopati lebih penjagaan arus perdana.

Rawatan homeopati yang sesuai untuk selsema dan flus mempunyai kesan yang segera ke atas kesihatan anda, mungkin memendekkan selesema anda untuk jam dan bukannya hari atau minggu. Rawatan homeopati yang baik juga untuk memastikan kecenderungan anda untuk mendapat selesema dikurangkan. Yang sarang akan menjadi kurang teruk, mereka akan menjadi semakin jarang.

Berapa lama selesema lalu bagi? Yang bergantung kepada berapa sihat anda untuk memulakan dengan dan pilihan rawatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar