Manakah yang lebih baik, Tambahan Atau Makanan?

Manakah yang lebih baik, Tambahan Atau Makanan?

Jika anda melihat penduduk lorong makanan tambahan itu di kedai runcit, anda boleh mengiktiraf nama-nama beberapa makanan, herba dan rempah. Ini tertumpu, ditimbang dan diukur supaya anda boleh mendapatkan keputusan terapeutik terbaik. Walau bagaimanapun, mereka lebih baik daripada perjanjian sebenar? Tidak selalu.

1) Blueberry: Jika anda tidak mempunyai akses kepada mereka atau anda tidak boleh berdiri rasa, makanan tambahan itu mungkin menjadi alternatif yang baik. Walau bagaimanapun, makan buah diri mereka menyediakan lebih daripada sekadar antioksidan, yang menyediakan serat dan gula semula jadi. Jika anda mempunyai akses kepada tumbuhan, daun juga berguna. Mereka boleh membantu mengurangkan gula dalam darah, mencegah alahan dan mengurangkan tekanan darah.

2) Cranberries: Oleh kerana kiraan kalori yang tinggi paling jus kranberi, makanan tambahan itu boleh menjadi pilihan yang lebih baik bagi sesetengah orang. Cranberry mentah adalah rasa yang diperoleh, kerana mereka adalah kedua-dua tart dan pahit. Jika anda boleh mengendalikan rasa, kiraan serat ini boleh membuatnya lebih pilihan yang lebih baik.

3) Minyak Ikan: Ia akan menjadi sangat sukar untuk makan salmon atau ikan yang lain setiap hari, jadi makanan tambahan itu mungkin pilihan yang lebih baik. Ini tidak bermakna anda perlu skip ikan. Mereka menyediakan hati protein sihat dan boleh menjadi sebahagian daripada diet rendah lemak. Jika anda mempunyai masalah pembekuan atau anda mengambil pencair darah berbincang dengan doktor anda sebelum memulakan makanan tambahan minyak ikan.

4) Minyak Flaks: Seperti minyak ikan, minyak flaks penuh dengan omega-3 asid lemak dan boleh menjadi pilihan yang baik untuk mereka yang tidak boleh mengambil minyak ikan untuk pelbagai sebab. Biji flaks perlu tanah sebelum ia boleh digunakan dan mereka sangat mudah rosak. Minyak flaks juga mudah rosak dan perlu digunakan sebaik sahaja dibuka. Sesetengah orang seperti rasa minyak, tetapi ia tidak universal oleh mana-mana imaginasi itu. Seperti ikan, jika anda mempunyai gangguan pembekuan atau anda mengambil pencair darah berbincang dengan doktor anda sebelum menggunakan makanan tambahan itu.

5) Bawang putih: yang segar, bunga cengkih mentah adalah pilihan terbaik dengan tambahan ini. Malangnya, tidak ramai yang boleh mengatasinya. Ia boleh menyebabkan sakit perut, jadi jika anda memilih untuk menggunakannya dengan cara ini, anda mungkin mahu menambah sedikit halia mentah untuk campuran. Ia boleh menyebabkan darah nipis, jadi hubungi doktor anda sebelum menggunakan.

6) Teh Hijau: Jika anda mahu minum teh hijau yang mencukupi untuk menjadi berguna, ia akan mengambil masa dua belas cawan untuk menyamai jumlah dalam makanan tambahan itu. Jika anda tidak boleh mengendalikan itu, pasti pergi dengan makanan tambahan itu. Jika anda mengalami kemurungan atau sebarang gangguan alam yang lain, anda mungkin mahu untuk mengelakkan kedua-dua teh dan makanan tambahan. Ia boleh membuat keadaan ini lebih teruk dan berinteraksi dengan ubat-ubatan untuk penyakit ini.

7) Pasli: Jumlah yang diperlukan bagi kebanyakan orang boleh dijaga oleh tangkai atau dua seperti yang plat hiasan dijumpai. Jika anda memerlukan lebih daripada itu, anda mungkin mahu mempertimbangkan makanan tambahan itu. Wanita perlu berhati-hati dengan jumlah yang besar pasli kerana ia boleh mula haid atau menyebabkan masalah dalam kehamilan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar