Top 5 Minyak Essential Untuk Relief Tekanan

Top 5 Minyak Essential Untuk Relief Tekanan

Regangan kembali ke permulaan masa, minyak pati telah digunakan untuk melegakan tekanan. Namun, sebagai masa telah berkembang begitu juga tahap tekanan rakyat. Bersama-sama dengan masyarakat berteknologi tinggi kami, datang cabaran yang lebih teruk yang menyebabkan tekanan dan kebimbangan.

Selepas anda mempunyai hari yang panjang penuh dengan tekanan hidup di tempat kerja, hidup di dalam undang-undang kecil atau kehidupan hanya secara umum, menggunakan minyak pati untuk melegakan tekanan akan membawa anda ke jalan yang cepat untuk bersantai.

Minyak pati adalah pilihan yang popular dan berkesan untuk melegakan tekanan kerana banyak sebab:

* Semua semulajadi tanpa sebarang kesan sampingan yang berbahaya
* Bertindak Pantas
* Banyak kaedah penggunaan: disebarkan, diurut, ditambah kepada produk penjagaan kulit atau mandi berendam

Berikut adalah satu-satunya minyak yang pernah anda perlukan untuk bantuan segera daripada tekanan:

Chamomile

Minyak Chamomile (kedua-dua Rom dan German) mempunyai ciri-ciri kuat menenangkan yang juga boleh digunakan untuk merawat PMS dan lain-lain "perempuan" masalah.

Chamomile adalah lebih disyorkan oleh pengamal kesihatan untuk menenangkan kanak-kanak cepat marah dan bayi yg bersifat sakit perut. Ia boleh dicampur dalam minyak urut atau beberapa titik boleh diletakkan di dalam tab mandi, vaporizer atau peresap. Chamomile juga berkesan untuk melegakan tekanan apabila digabungkan dengan krim atau losyen.

Jasmine

Sementara minyak Jasmine adalah lebih mahal daripada kebanyakan minyak pati lain, ia adalah layak harga. Ciri-ciri terapeutik kuat Jasmine menjadikannya minyak berharga.

Jasmine adalah afrodisiak digunakan untuk pertempuran keletihan dan menenangkan emosi lelah anda semua dalam satu kali kejadian. Jasmine adalah minyak pelbagai guna yang juga boleh digunakan untuk memerangi sakit kepala, melegakan batuk, meningkatkan tona kulit dan mengurangkan senggugut.

Ia boleh dicampur dengan hanya kira-kira mana-mana produk penjagaan kulit: gel mandi, minyak urut, atau. A beberapa titik Jasmine juga boleh ditambah ke vaporizer.

Jasmine menggabungkan dengan baik dengan Bergamot, Rose, Sandalwood dan pelbagai minyak Citrus.

Marjoram

Marjoram berfungsi wap terbaik suling atau disebarkan. Apabila digunakan dengan sewajarnya, ia mula mengurangkan perasaan tekanan merta dengan aroma manis perubatan.

Marjoram digunakan untuk ketegangan saraf, kebimbangan, tekanan darah tinggi dan insomnia. Ia juga boleh digunakan untuk merawat selsema, sakit otot dan sakit artritis.

Pada dos yang tinggi, Marjoram begitu kuat ia menjadi narkotik.

Rose

Rose juga merupakan minyak pelbagai guna. Ia biasanya dicampur dengan minyak pati lain seperti nilam, bergamot, Chamomile, Cedarwood dan Sandalwood. Ia bertindak sebagai anti depresan-melahirkan perasaan aman dan menenangkan. Rose lebih dikenali kerana dapat menggalakkan penyembuhan emosi berikut trauma. Ia juga digunakan untuk merawat keadaan seperti mati pucuk, bronkitis, penyakit lelah dan kedutan.

Minyak naik untuk melegakan tekanan boleh ditambah kepada minyak urut atau mandi produk kegemaran anda. Anda juga boleh meresap minyak di dalam bilik anda pilihan untuk mengisi suasana dengan aroma yang aman.

Lavender

Lavender adalah salah satu minyak pati yang paling popular untuk melegakan tekanan di pasaran. Ia mudah diperolehi dan tidak mahal. Minyak Lavender menggalakkan bersantai, membantu sembah tidur, dan sangat membantu merawat sakit kepala tekanan dan kemurungan.

Seperti Chamomile, Minyak Lavender boleh digabungkan dalam pelbagai produk penjagaan peribadi seperti garam mandi, gel mandi, sabun dan banyak lagi. Ia boleh disebarkan atau ditambah terus kepada air mandi anda. Salah satu teknik yang popular adalah untuk melicinkan beberapa titik seluruh bantal anda untuk membantu anda tidur.

Dengan menggabungkan mana-mana daripada minyak pati yang disebut akan mewujudkan kelonggaran gabungan kuat terapeutik selepas hari yang amat tertekan. Menggunakan mana-mana 5 minyak untuk mengubah rumah anda ke tempat yang aman.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar