Kebaikan Reiki attunement - Mengapa Anda Perlu Belajar Reiki

Kebaikan Reiki attunement - Mengapa Anda Perlu Belajar Reiki

Apakah reiki, ini adalah perkara yang pertama sekali anda perlu sedar sebelum belajar reiki. Reiki adalah teknik penyembuhan alternatif yang digunakan oleh orang Jepun purba. Teknik Reiki digunakan untuk mengurangkan tekanan dan pemikiran secara umum santai. Tetapi Reiki secara meluas digunakan untuk penyembuhan sebarang penyakit dengan medecine keluar. Ia dianggap sebagai yang cekap ubat alternatif teknik di seluruh dunia. Ia membuktikan bahawa terdapat satu aliran tenaga melalui setiap satu, walaupun pada objek bukan hidup. pada manusia atau haiwan ini didapati berada pada tahap yang lebih besar daripada tenaga yang mengalir melalui seluruh badan. Ini dirujuk sebagai "tenaga kuasa kehidupan".

Reiki berasal dari Rei dan Ki yang merupakan dua perkataan Jepun - REI bermaksud "Kuasa Tuhan" dan KI bermaksud "tenaga kuasa kehidupan". Reiki boleh digunakan dengan berkesan untuk merawat sebarang penyakit, ia boleh menjadi fizikal, mental atau emosi. Reiki boleh digunakan untuk berurusan dengan manusia juga kerana haiwan. Reiki dianggap menjadi teknik organik dan selamat ubat. Reiki adalah mengenai disiplin. Reiki boleh digunakan bersama-sama dengan ubat biasa anda. Dalam kes reiki membantu anda untuk menurunkan kursus perubatan.

Reiki adalah layak dengan cara yang unik, di mana reiki master akan menjadi memindahkan keupayaan untuk mendapat kuasa semula jadi dan memindahkannya kepada orang lain semasa proses yang dikenali sebagai sebagai attunement. Dengan proses attunement ini, pelajar akan dapat merawat diri mereka dan akan menjadi mampu untuk menyembuhkan orang lain. Ramai orang salah faham Reiki sebagai agama, tetapi ia bukan agama tetapi satu cara yang tinggal dalam harmoni dengan alam semula jadi.

Usui dianggap sebagai Grand Master Reiki atau pengasas program Usui Reiki. Dr Mikao Usai adalah Perubatan dan pelajar Psikologi cemerlang sepanjang tahun sebelum ini banyak beliau. Usui dilahirkan pada 15 Ogos, 1865. Beliau memulakan beberapa perniagaan dan ia adalah seorang yang gagal, maka untuk mendapatkan kelonggaran beliau mula mengamalkan meditasi. Oleh itu dia benar-benar lebih tertarik ke arah jenis perasaan mana individu meditasi memberinya, beliau percaya mengalami kepada degree.For tertinggi bahawa dia telah membuat keputusan untuk pergi ke sebuah gunung yang suci dan menyertai kem meditasi di mana mereka berpuasa, melaungkan sebagai sebahagian daripada meditasi. Latihan ini dipanggil "Isya Guo"

Semasa pengajaran Isya Gua beliau merasakan bahawa beberapa jenis tenaga semakin masuk ke chakra mahkota yang telah meningkat kuasa meditasi dan keupayaan penyembuhan. Kemudian pada dia sedar bahawa kuasa ini boleh dipindahkan kepada orang lain dan mereka juga boleh menyembuhkan sesiapa. Beliau tersusun proses mencapai tenaga ini dan membangunkan terapi pemulihan yang kemudiannya dikenali sebagai Usui Reiki.

Usui dianggap hadiah Allah ini sebagai tanggungjawab beliau untuk mengamalkan dan mengajar orang lain yang mengalami penyakit. Dia kemudian mencipta pelbagai peringkat latihan reiki. Beliau juga mencipta tiga simbol-simbol untuk mencapai tenaga ini yang kemudian dikenali sebagai attunement. Semua orang-orang yang mengikuti Usui Reiki layak bagaimana anda boleh menggunakan 3 simbol reiki untuk penyembuhan dan menyembuhkan orang lain dan diri sendiri.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar